• Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

Liszt Ferenc

Doborján, 1811. október 22.
Bayreuth, 1886. július 31.

A 19. századi romantika legjelentősebb magyar zeneszerzője, minden idők egyik legnagyobb zongoraművésze.

Hazslinszkyné Jaross Adrienn
2014-10-31 13:42:27
Széchenyi 2020

TÁMOP 3.1.4 C-14

Vizuális Iskola
2015-09-29 09:22:05
Bemutatkozó

Logic soft Bt.
2014-11-25 17:23:22
Képek intézményünk életéből
Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata

Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata

Logic soft Bt.
2017-03-05 13:43:49

 Orgona tanszak tanára: dr Kosóczki Tamás

Az orgonatanulmányok megkezdése előtt legalább 4 év előzetes zongoratanulmány elvégzése javasolt.

 Az orgonatanítás célja, feladatai

A tanuló a zenei anyagot életkora, évfolyama és egyéni képességei, illetve készségei szintjének megfelelően kotta– és stílushűen, értelmesen tagolva, a zene folyamatát és összefüggéseit érzékeltetve, kifejezően szólaltassa meg.

 E cél elérése érdekében szükséges

– a kottaolvasás és a lapról játék fejlesztése,

– a két kéz önállóságának fejlesztése, amely biztosítéka a jobb és bal kéz összjátékának, s ez az alapja a manuál–pedál összjátéknak is,

– a polifon (barokk) zenében a tiszta szólamvezetés, a logikus frazeálás és artikulálás, az agogika és a díszítések alkalmazása,

– a romantikus stílus értelmi és kifejezésbeli sajátosságainak megérzése és megvalósítása,

– a redőny stílusos használatának elsajátítása,

– a tanuló saját alkatának is megfelelő logikus ujj– és lábrend készítésének elsajátítása.

 Ismeretek

– megismerje az orgona történetét, a más hangszercsaládokkal meglévő rokon vonásokat,

– a hangszer felépítését és működési elvét (a különböző építéstechnikákra tekintettel),

– az orgona akusztikai sajátosságait, az alapvető regisztereket,

– az orgonairodalom legkiemelkedőbb alkotó– és előadóművészeit,

– könnyed hangszerkezelést,

– helyes test–, kar–, kéz– és lábtartást,

– sokszínű, kidolgozott játékmód–kultúrát,

– laza, egyenletes ujj– és kartechnikát,

– könnyed manuálváltást, a különböző manuálok egy időben történő használatának természetességét,

– a különböző testrészek összehangolt munkáját.

 

Szükséges

– a céltudatos gyakorlási módszer kialakítása,

– a lapról olvasási készség fejlesztése,

– a tudatos zenei memorizálás,

– a művek zeneileg igényes kidolgozása,

– a rendszeres társas muzsikálás,

– a zenei hallás, a tiszta intonáció, a melodikus, polifon és funkciós hallás fejlesztése,

– metrum– és ritmusérzék, az egyenletes tempótartás kialakítása,

– hangszerkezelés technikája, a kezek és lábak függetlensége,

– a hajlékony dallamformálás, a dallam és kíséret viszonyának igényes kimunkálása.

 

 

 

 

Hozzászólások (0 bejegyzés)
(A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie a rendszerbe.)
Eseménynaptár
<<  2018. április   >>
H K Sz Cs P Sz V






1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30





Tehetségpont

Bajai Liszt Ferenc AMI Talentum tehetségpontja

Burányi Irén
2014-11-03 15:35:29
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Új felhasználó létrehozása
Elfelejtett jelszó
Keresés
Keresés az oldalon:
Pénztári nyitvatartás
Hétfő: 10:00-18:00
Kedd: zárva
Szerda: zárva
Csütörtök: 10:00-18:00
Péntek: 8:00-12:00

Számítástechnikai, Kereskedelmi és Szolgáltató Bt.