• Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

  • Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola

    "Minden művészet egyazon forrásból ered" - Liszt Ferenc

Liszt Ferenc

Doborján, 1811. október 22.
Bayreuth, 1886. július 31.

A 19. századi romantika legjelentősebb magyar zeneszerzője, minden idők egyik legnagyobb zongoraművésze.

Hazslinszkyné Jaross Adrienn
2014-10-31 13:42:27
Bemutatkozó

Logic soft Bt.
2014-11-25 17:23:22
Képek intézményünk életéből
Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata

Bajai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata

Logic soft Bt.
2017-03-05 13:43:49
Széchenyi 2020

TÁMOP 3.1.4 C-14

Vizuális Iskola
2015-09-29 09:22:05

Etűd meghallgatás

2017. november 27-én tartotta meg a zongoratanszak az I. félévre tervezett etűd meghallgatását. Az előző évek tapasztalataihoz igazodva ismét egy-egy tanár tanszakának meghallgatásával került lebonyolításra a 13-18 óráig tartott szakmai program. Az osztályonkénti szintfelméréstől ellentétben ez egy áttekinthetőbb, könnyebben értékelhető meghallgatási forma: átfogóbb képet kaphatunk egy-egy kolléga szakmai elképzeléseiről az etűdökben foglalt technikai feladatok megoldásáról, az etűdök tanításának módszertani oldaláról. Az etűdök kijelölését a kollégák az adott osztályra szabott tantervi anyag követelményeihez igazítják, illetve elsődlegesen a tanuló egyéni képességeinek, alkati adottságainak, gyakorlási lehetőségeinek figyelembevételével határozzák meg. A kezdőknek ujjgyakorlatok, ügyesítők megszólaltatására is volt lehetőségük, mivel egyrészt az idén nem teljes három hónap állt rendelkezésünkre a meghallgatásra való felkészítésre, másrészt a gyermek hangszerkezelési ügyessége még nem teszi lehetővé az etűdök megszólaltatását. A magasabb osztályban lévő tanulóknál különböző technikai feladatokat tartalmazó, a szaktanár által épp aktuálisnak vélt fejlesztési terület megerősítését szolgáló etűdök kerültek előtérbe.

Iván Golemian (hegedűművész és tanár) megfogalmazását idézve „a technika egyrészt a szellemi irányítás képessége, másrészt a kéz, kar és az ujjak mozgásának ügyes végrehajtása. A komplex technika célja valamennyi elem kifejlesztése a legmagasabb színvonalon: a hangszer lehetőségeinek tökéletes kihasználása.” Ennek a komplex fejlesztésnek fontos részét képezi az etűdökben foglalt technikai feladatok manuális megvalósításának tanítása: különböző figurációk (skálajáték, futam, trilla, akkordjáték, oktávozás,stb.) megoldásának és elsajátításának módszertani kivitelezése. Az etűdök által kidolgozott technikai feladatok elősegítik a darabokban előforduló azonos megoldásokat kívánó technikai részek lejátszását. Az etűdjátéknak fontos szerepe van a pergő-játék kialakításában, a virtuozitás megalapozásánál. Egy-egy jól beidegződött mozgásfajta elősegíti a lapról olvasás folyamatosságát, a hangnemérzet kialakítását. A meghallgatást követő tartalmas szakmai megbeszélés részét képezték a fent említett módszertani megállapítások. A témakör megvitatásánál a kollégák által kifejtett nézetek összességében megegyeztek. Jelenleg a technikai fejlesztés legnagyobb gátját tulajdonképpen a gyakorlás korlátolt mennyisége jelenti a kollégák többségénél. A növendékek túlterheltsége, a tanulmányokhoz való „szakkörjellegű” hozzáállás nehezen egyeztető össze a zeneiskolai követelményrendszer feltételeivel: mivel a fejlődés üteme a nem megfelelő gyakorlás hiányában lelassul és a fejlesztés jóval kisebb léptekben valósítható meg, a pedagógus rátermettségén múlik, hogyan képes a növendékei számára olyan darabok kijelölésére, melyekben az érzelmi érettségnek megfelelő zeneitartalom párosul a kézapparátus esetlegesen korlátjai ellenére is megvalósítható technikai megoldásokkal.

Minden kollégámnak gratulálok és további tartalmas munkát kívánok az egész tanévre!

Baja, 2017.december 10.                               Gubkó Adrienne

                                                                                  zongoratanár

Hozzászólások (0 bejegyzés)
(A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie a rendszerbe.)
Eseménynaptár
<<  2018. december   >>
H K Sz Cs P Sz V





1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31





Keresés
Keresés az oldalon:
Tehetségpont

Bajai Liszt Ferenc AMI Talentum tehetségpontja

Burányi Irén
2014-11-03 15:35:29
Pénztári nyitvatartás
Hétfő: 10:00-18:00
Kedd: zárva
Szerda: zárva
Csütörtök: 10:00-18:00
Péntek: 8:00-12:00

Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Új felhasználó létrehozása
Elfelejtett jelszó
Számítástechnikai, Kereskedelmi és Szolgáltató Bt.